Webové stránky skupiny Prima používají soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.

OK Více informací
Top Gear VI (1)

Pravděpodobně používáte software, který znemožňuje zobrazení reklamy ( AdBlock).

Příjmy z reklamy nám umožňují nabízet vám obsah zdarma.
Prosíme, pro přehrání videa AdBlock vypněte (Jak vypnout AdBlock?) a stránku znovu načtěte (F5).

nebo vyzkoušejte Prima Play Premium, se kterým můžete sledovat videa bez reklam a bannerů jen za 49 Kč měsíčně.

Chci vyzkoušet
Prima PLAY Premium

Máte potíže s přehráním videa? Pomoc můžete najít v nápovědě, nebo nás kontaktujte.

Top Gear: Top Gear VI (1)

Top Gear: Top Gear VI

Sezóna VI | Datum vysílání: 18.9.2016 | 49 min | 2005

Zvuk: Čeština | 4:3

Nejdřív se podíváme, co všechno nás čeká v nové sérii – testy nových vozů, demolice, vzrušující soutěže a mnoho dalších zajímavých věcí.
CLS je nový sedan od Mercedesu, který má i přes čtyři dveře vypadat jako coupé. Designově se opravdu povedl, zepředu nás sice nic nepřekvapí, ale zezadu vypadá super. Protože každé coupé trpí problémem se zadními sedadly, je to první věc, kterou jsme na novém modelu vyzkoušeli. Sedadla jsou jen dvě, proto také nejsou úplně nepohodlná. S přeplňovaným motorem V8 o objemu 5.5l dosáhne rychlosti 100km/h za 4.5s při výkonu 500koní a to už je pořádný točivý moment. Oproti předchozím modelům je nastaven o 40% sportovněji, je přitom perfektně ovladatelné. Navíc ho můžete pořídit od 43tisíc liber. Jediná věc, která od koupi odrazuje, je v poslední době nechvalná péče o zákazníky a snižování luxusu. Na okruhu TopGearu s časem 1min 26.9s málem dohnal Ferrari 575 GTC.
Následuje krátký přehled zpráv. Pár členů Greenpeace se rozhodlo protestovat přímo v továrně Land Roveru. A protože Jeremy si to chtěl také zkusit, přivázali se všichni pouty k autobusu a protestovali za levnější auta. Když přišli příslušníci policie, jednoduše utekli. A máme nového kandidáta na titul nejošklivějšího auta na světě – je jím Sang Yong, který je podle Richarda s cenou 19tisíc liber o 19tisíc předražený…
Top Gear se obrací i na diváky – hledají nejlepší písničku pro řidiče. James se chce podívat na zoubek Hondám. Jsou to dobrá auta, nejsou ale ani trochu módní. Změní to snad nová Honda Element? S motorem 2.4l se bude v Americe prodávat za 10tisíc liber. Má vlastnosti bestie, přitom je nadmíru šikovné. Jeho vybavení obsahuje spoustu vychytávek – ať už jimi jsou speciálně řešené dveře, velký kufr, podlaha z odolné gumy nebo obrovský prostor na nohy u zadních sedadel. Je ale auto skutečně cool? Jednoduše to otestujeme. James se s Elementem vydal do Eastbornu do bowlingového klubu, jehož členy jsou samí důchodci. Pokud by se jim snad nová Honda zalíbila, rozhodně není cool. K Jamesově radosti se žádnému členovi klubu nelíbí, tak jí může prohlásit za módní auto…
Obyvatel přibývá, města se neustále rozrůstají a tak se na scéně objevuje další městské autíčko – Toyota Aygo. Má být hodně levné a přizpůsobili se tomu i v oddělení výroby. Do výbavy tedy dostalo jen 3 válce s nízkou spotřebou, zadní dveře jsou ochuzeny o kov a mají pouze jeden nosník. Naopak ale můžete mít i Aygo s ABS, airbagy a klimatizací. Je poměrně spolehlivé a čiperné. Jak ale obstojí v městských podmínkách? Není lepší způsob, jak to zjistit, než otestovat to. James i Richard si každý složí tým jezdců a bude se hrát fotbal 5 na 5 s obřím nafukovacím míčem. Teprve při hře ukázalo autíčko své výborné vlastnosti, i přes několik drobných kolizí. A jaký je verdikt TopGearu? Existují dvě téměř totožná auta se stejným motorem. Jedno od Peugeotu a druhé od Citroenu. Právě Citroen C1 je o celých 500 liber levnější než Aygo za 7tisíc liber, proto se stává favoritem.
Srovnávací tabule si musí najít nové měřítko. Tím by měla být hlasatelka Fiona Bruceová. Kvůli tomu musí Jeremy přehodnotit pozice některých modelů a přemístit je. Richard by také chtěl něco změnit, Jeremy mu ale auta hned zabaví a uteče, takže z toho nic nebude.
V továrně Land Roveru se rozhodli i přes protesty GreenPeace vyrobit sportovní model, a tak vznikl nový Range Rover Sport. Z nuly na 100km/h zrychlí za 7s, rychlost má omezenou na 225 (aby se mu nepálily gumy). Disponuje přesným řízením a masivními brzdami. Řízení má mnoho nových regulátorů a proto je nový Sport velmi dobrý, svižný a perfektně si poradí se zatáčkami. Oproti opravdickému Range Roveru je o 13cm kratší a má pár nedostatků v podobě například přední mřížky ve tvaru věšáku na ručníky nebo nesmyslně upravenými zadními dveřmi. Je levnější, i když za 36tisíc liber koupíte Rovera s turbodieselem, který prostě pro takovéhle auto není. Musíte tedy sáhnout po přeplňovaném 8V benzínovém motoru za cenu přes 50tisíc. Jinak je auto na slušné úrovni,

Komentáře